JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Könshår?

Kategori:Förtryck mot kvinnor

Varför rakar sig kvinnor? Överallt?

Vi ska inte ha hår i ansiktet, inte på armarna, inte under armarna, inte på magen, inte i röven, inte på musen, inte på benen, inte på tårna... ja, allt hår ska bort helt enkelt.
Män rakar sig väl lite grann dom också. I ansiktet såklart, men det händer väl allt oftare att män även rakar sig mellan benen också, för att fixa "porrpungen". För vilken kvinna vill suga på en pungkula om den är hårig?
(Varför vill någon överhuvudtaget suga på en pung, frågar jag mig? Aja. Whatever)

Alla får väl göra vad dom vill med sitt hår. Behåll det, raka av det... jag bryr mig inte, egentligen.

Det fick dock ett problem. Allt för många unga kvinnor, SPECIELLT unga KVINNOR, påverkas enormt mycket av rådande ideal och media.

Jag tycker inte att man ska behöva raka bort håret på kroppen för att kroppen ska passa någon annan. Jag kan förstå att det är jobbigt att få hår i munnen när man utför oralsex, men hur mycket hår handlar det om - egentligen? Jag är säker på att maten folk äter innehåller mer och snäppet äckligare hår.
Det är fräshare att vara slätrakad. Ja, fast håret finns väl där av en anledning? För att skydda mot bakterier och angrepp? Det borde ju vara renare MED hår än UTAN?
Annars så är det väl inte så svårt att tvätta sig regelbundet?

Nej, argumenten är ju skit kassa.

Jag tror att vi rakar oss för att alla glott och glor på för mycket jävla porr. Bara för några år sedan var det IDEAL att ha stora bröst. Den vinden har vänt nu. Jag skulle nog vilja säga att stora bröst är UTE!

Jag tror och hoppas att slätrakat är en utdöende trend också.
Kvinnor har hår på musen, och det ska vara där. Vi ska inte behöva raka bort det för att någon annan ska tycka om vårt kön.

  • Nea säger:

    Inte för att vara sån men jag tycker det är ganska skönt att vara utan hår mellan benen. Jag och min kille har långdistansförhållande och jag sa lite skämtsamt innan jag skulle åka hem för att träffa honom några dagar "ja nu får jag väl ansa fiffi lite" (fiffi=min fittas namn) men han invände och menade att det sexigt med hår. Jag tänkte att det egentligen inte spelade så stor roll för mig så jag behöll det. Men sen så tyckte jag att det började bli oskönt när det blir för långt så jag rakade bort det. Så det behöver ju inte alltid vara porr som gör att man väljer att ta bort hår. Tror mest att det är grupptryck tjejer emellan, har aldrig upplevt att någon kille tyckt att det varit äckligt med hår. Däremot så har jag oftare upplevt att tjejer dömer ut de som inte väljer att följa hårbortagningsnormen. Armhålshår rakar jag bort för att jag tycker att man luktar mer svett när det är buskigt där. För mig handlar det helt enkelt om personliga preferenser.

    2012-10-18 | 17:01:45
  • LZ säger:

    Håller med dig i precis allt du skriver!
    Precis; det är mer hygieniskt MED hår än utan- håret finns ju där av en anledning som sagt!
    Hur fräscht är det att raka typ varje dag och få kvisslor och variga sår då!?
    Vad är det sexiga med att se ut som en liten flicka eller pojke mellan benen?? Jag tycker hår är supersexigt och en riktig turn-on! :).
    Men man kan ju ansa det, ta bort överflödigt hår som växer ner mot låren, och "klippa topparna" när det blir för långt. ;). Färga kan man oxå göra :)

    2012-10-25 | 09:43:47

Kommentera inlägget här: