JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Kvinnor och porr

Kategori:Förtryck mot kvinnor

Jag sitter och kollar på 69 saker du vill veta om sex. Det handlar om porr.

En blonderad bimbo försöker genom tv-rutan övertyga mig om att kvinnor blir stärkta av att knulla på film, och att de som hävdar motsatsen (alltså att porr kränker kvinnor) är osäkra på sig själva (bland annat).

Jag förstår inte riktigt hennes resonemang.

Visst, det skulle ju kunna vara så att porrskådisarna (eller "kvinnorna som knullar på film" - för hur mycket skådespel är det egentligen?) trivs oerhört bra med sig själva och lever ut något vi svenssons inte gör.
Alltså, vi som ser normala ut, som har fött några barn och som har några "extra" kilon (vad det nu än innebär - i relation till vad, liksom?).
Vi kanske helt enkelt är avundsjuka?

Ja, det kanske vi är. Men samtidigt - varför skulle vi vara det... ?
Och om vi är det - så är det väl mer en konsekvens av de sjuka ideal som porrindustrin producerat i såfall?

Den som inte spanat in fädbojäntan, gör det! Det ger perspektiv. Då för tiden hade kvinnor hår på musen. Vidrigt, eller hur?

Ärligt talat, så tror jag att de flesta kvinnor som är "emot" porr är genuint oroade över kvinnorna som knullar på film, och inte vill bidra till sjuka ideal. Enligt bruden på tv, så går det inte bli tvingad att knulla på film (?)... men jag tror inte på henne. Jag tror att många blir utnyttjade.

Jag tror att porr påverkar oss mer än vad vi tror!

För det mesta är porr skit, helt enkelt... av den enkla anledningen att den inte alltid respekterar kvinnan.
 
Kolla in Betty Dodson. Tycker hon är rätt cool. Feministisk porr: Erika Lust
 


Kommentera inlägget här: