JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Rexona reklamen

Kategori:Media

Jag har inte så mycket att skriva om idag. Jag är förkyld. Så jag skiter i omvärlden just nu.
 
Lämna gärna kommentarer eller maila mig och informera om intressanta saker som ni uppmärksammat!
[email protected]

Jag kan dock gnälla om den förbannade Rexona reklamen på TV som jag fullkomligen hatar.
"Kvinnor är starka. Inte starka, men starka. Punkt slut."

Att ens använda ordet kvinna och stark i en deodorant-reklam, är ju HEMSKT!!! Och för det andra, påstå att kvinnor är starka... fast ändå inte... fast ändå starka på något sätt? Alltså vad är det för skit. Ta bort!!!

Jag hatar fisiga försök att förmedla feministiska budskap, eller ge tydliga feminstiska budskap i helt fel sammanhang eller på fel sätt.... jag återkommer till det en annan dag, för många kändisar håller på så här.
Och det stör jag mig på.

Var feminist och stå för det. Kvinnor är starka. Punkt slut.


Kommentera inlägget här: