JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Svar på kommentar

Kategori:Förtryck mot hbt

John Om: Evolutionen vs. homosexualiteten
IP: 77.247.181.165

Hahaha, gick du i skolan i Pakistan eller?

"Ja, det var några extremt självklara argument mot de evolutionära motargumenten, förutom att
evolutionsteorin i sig enbart är en TEORI"

Nej, det var svammel eftersom du uppenbarligen inte vet vad evolutionen är eller hur den går till (hört talas om DNA?), och nej, evolutionen är ett faktum.

Vad är någonting som "enbart" är en "teori"?

Om du tycker att du är så förbannat klyftig och ska raljera i din egen blogg kan du väl åtminstone se till att vara åtminstone LITE bevandrad i vetenskapsteori?

Är du kreationist eller efterbliven eller vad är grejen?


Tack för kommentaren! Skit gulligt att du är så otrevlig. Tar åt mig as mycket. Eller inte.

Men du ska få ett svar.

Evolutionsteorin har en självklar biologisk inriktning, men även en psykologisk, och jag är mer inne på evolutionspsykologi. Sorry att jag inte förtydligade det, men i min värld så inbillade jag mig att folk som läste skulle fatta det.

Jag förstår väl själv att homosexuella inte kan få barn med varandra och att de inte kan föra sina gemensamma gener vidare (med varandra!), men de kan ändå få barn, och de kan ex. adoptera ett barn utan att föra sina egna gener vidare, men uppfostra ett barn som för sina gener vidare.

Jag tänker ur ett större perspektiv och snöar inte in på cellnivå, som många andra idioter och homofober verkar göra.

Vi människor, som bor på denna jord påverkar varandra och det handlar inte bara om reproduktion, utan även om mänskligt beteende i en social kontext. Miljö - arv.

Kärlek = bra.
Hat = dåligt.

Jag tycker inte man ska köpa en teori bara för att alla andra gör det och det var därför jag betonade att evolutionsteorin enbart är en teori, för det är ju det den är? En teori? Vi hade en teori om att jorden var rund också och trodde det var den absoluta sanningen, men ni vet vi ju bättre?

Jag är inte säker på att evolutionsteorin är det enda sanna svaret (kalla mig kreationist om du vill) och jag tycker "intelligens" är att ifrågasätta och tänka ett steg längre eller kanske till och med tvärtom.

Så nej, jag är inte efterbliven. Är du det?

Jag tycker du kan läsa på lite du också och iallafall försöka fatta vad jag menar.

För att sammanfatta och förtydliga mina tre argument som jag presenterade i inlägget:
1. Hos andra djurarter förekommer bi-, och homosexualitet - om det inte vore evolutionärt adaptivt, varför förekommer då bi-, homosexualitet hos så många djurarter inklusive människan?
2. Evolution är inte bara gener, utan mänskligt beteende i relation till en social kontext. Vi påverkar varandra och är inte isolerade enheter. Samhörighet och kärlek har varit evolutionärt adaptivt ända sen vi bodde i grottor, så varför skulle det inte var det nu? Varför är bi-, och homosexuellas samhörighet och kärlek mindre viktigt ur ett evolutionärt/evolutionspsykologiskt perspektiv?
3. Bi-, och homosexuella påverkar inte hetrosexuellas bidrag till den genetiska evolutionen - så varför bryr sig hetrosexuella så jävla mycket om folk är gay? Är det evolutionärt adaptivt att hata och exkludera människor som inte ens påverkar ens egna reproduktion?

Och nej, jag försöker inte raljera. Jag försöker påverka samhället, och jag fick ju dig å reagera. Det är en bra start tycker jag.

Puss!


Kommentera inlägget här: