JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Brandkåren DO-anmäld

Kategori:Samhälle

Alltså, är inte detta en smula patetiskt?

Nerikes brandkår bjuder in kvinnor och män med invandrarbakgrund till en prova-på-dag och detta väcker då missnöje hos vita kränkta män, som anser att detta är diskriminering - och anmäler till DO (!),

Jag började smågarva lite för mig själv när jag läste detta på Vita Kränkta Män (Facebook) samtidigt som jag blir helt bedrövad.

Det känns ju bara så patetiskt... och löjligt... jag ser för mig barn som bara "vill" ha och tycker att det är orättvist om någon "får mer".

Jag tycker den där Anders skötte det bra ändå.

– Vi tror vi kan hjälpa fler om vi får in fler kvinnor och män med utländsk bakgrund i det här yrket, fortsätter Anders Larsson.

– Så mycket mejl som jag fått nu har jag aldrig fått tidigare, berättar Anders Larsson och läser upp några brev som är skickade av män med svensk bakgrund.
De är upprörda för de inte fick komma och känner sig diskriminerade. Några är ganska hotfulla i tonen.

Känns det otrevligt?
– Jag tar ganska lätt på det. Det är nog inte så seriöst.

Bra Anders.

  • Sandra säger:

    Hoppas du tycker det är lika okej om brandkåren bjuder in till en kväll för enbart vita män också?? Fast själv tycker jag förstås att könet är oviktigt utan det är huruvida man passar för jobbet som är viktigt. Men vad vet jag det kanske är fittan och pigmenten som gör det...

    Svar: Ja, jag tycker dom borde bjuda in vita män också. Bara för att dom själv ska fatta hur löjligt det är. Det var ingen jobbrekrytering, utan en öppning för kvinnor och män med invandrarbakgrund att få mer inblick i yrket, som f.ö är överrepresenterat av vita män.
    javlavarld.blogg.se

    2012-10-25 | 08:43:44

Kommentera inlägget här: