JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

HBT-propaganda

Kategori:Förtryck mot hbt

Nu ska jag skriva mitt första hbt(q) inlägg på bloggen.

Det kommer komma mer av detta ämne, men just nu så inventerar jag i ett förråd av jävelskap och då är det mycket tankar kring förtryck mot barn och kvinnor som jag dammat av.

Så. HBT-propaganda. När jag först läste på QX att Sankt Petersburg infört ett förbud mot HBT-propaganda höll jag fan på att ramla av stolen. Det infann sig någon sorts overklighetskänsla... Det var som att hela jorden slutade att snurra och allt blev tyst.

Jag insåg då, att lika snabbt som utvecklingen kan gå framåt, kan den gå bakåt, beroende på vilka enskilda individer som bestämmer och som har makten i ett land.

Jag fick lite Hitler vibes, ärligt talat. Vad är nästa steg? Vad händer när folk börjar bryta mot förbudet? För det kommer ju folk att göra.

Jag blir rädd.

I nästa led, så hakar ett annat land med på tåget, nämligen Ukraina som nu är det andra landet i Europa som vill införa detta propaganda förbud.

Så här skriver RFSL:s förbundsordförande Ulrika Westerlund på QX:
"Lagstiftarna i Ukraina måste nu uppmärksammas på att de är bundna av Europakonventionen om mänskliga rättigheter, vilket bland annat handlar om att tillförsäkra sina medborgare yttrandefrihet, säger Ulrika Westerlund som nu uppmanar den svenska regeringen att uttala sig.

Creepy. Jag blir fullkomligt äcklad av människors okunskap, idioti och hat. 
 


Kommentera inlägget här: