JÄVLA VÄRLD

Detta är en aggressiv, bitter och ytterst kritisk blogg som granskar all världens jävelskap - särskilt förtryck som riktas mot barn, kvinnor och hbt-personer. Humor och kärlek kan förekomma. Syfte: röra om i grytan!

Man man man...

Kategori:Feminism

Ordet "man" måste VÄNJAS BORT.
God man, brand man, gemene man.... man man man. Jag är inte man.
Varför skriver jag då man? Istället för you? Eller hen?
VARFÖR BEHÖVER MAN SKRIVA MAN?
 
Vilken dum kvinna lärde mig att benämna mig själv som man när jag inte är det? Varför har kvinnor "hur länge som helst" gått med på att använda ordet man, för att språkligt exkludera sig själv, eller åtminstone sitt eget kön?

Jag vill inte. Ändra på svenskan. NU!
 
Särskilt ni som är kvinnor. Sluta skriv man hela tiden. Skriv hon eller hen istället.
 
 

  • Johannerz säger:

    NEJ man ska inte säga hon eller hen istället för man, det blir fel!!
    Jag tycker att kvinna blir bra.
    Ex. "Vill kvinna vara fin får kvinna lida pin", det finaste talesättet någonsin. (-:

    Svar: Jo, iofs... kvinna är bra också! Skit bra faktiskt! :-)
    javlavarld.blogg.se

    2012-10-16 | 15:54:00

Kommentera inlägget här: